Halong Bay 27 en 28 sept, dg 4 en 5 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Halong Bay 27 en 28 sept, dg 4 en 5 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Halong Bay 27 en 28 sept, dg 4 en 5

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

28 September 2016 | Vietnam, Hanoi

Om 8.00 uur kwam de chauffeur ons ophalen om naar Halong Bay te gaan. Het is een rit van 4 uur. Om 12.30 was het inschepen. Met een kleiner bootje voeren we naar de Dragon Legend 2. Prachtig schip. Onder het varen kregen we de lunch geserveerd op het buitendek.. Na de lunch kon je met de gids gaan kajakken en aanmeren bij een strandje om evt. te gaan zwemmen. Fokko en Dennis zijn gaan kajakken en Wil en ik namen, met andere de kleine boot om langs de rotspieken te varen. Wat is het daar mooi, fantastisch. Groepen rotsen die uit het water omhoog rijzen. Niet zoals in Yangshuo China, daar vaar je ertussen. Net een kanaal. Hier schieten ze overal en nergens omhoog, net eilanden groepen. Weer terug op de boot was het "happy our" borreluurtje, maar wij vonden het tijd voor koffie. Later weer diner op het buitendek met live muziek en een komiek. De avonden zijn zwoel en klammig.

De volgende ochtend om 7.15 uur ontbijten en om 8.00 uur kon je weer met de gids naar een grot. Wil en ik bleven aan boord, heerlijk buiten gezeten met een klein briesje. Daarna weer lunchen en om 12.00 uur waren we weer aan wal. De chauffeur stond ons al op te wachten. We hadden weer hetzelfde hotel en moesten weer inchecken. Vanavond weer bij Litle Hanoi gegeten, maar dan aan de overkant. Ook heerlijk. Lijkt wel of we alleen maar eten.

We hebben ontzettend genoten. Het was er geweldig, serene rust en goed weer. We boffen nog steeds met het weer, al mag het voor ons wat minder. Pff. Vandaag ook weer 35 gr.

Els het tijdverschil is 5 uur vooruit.

Ga nu echt stoppen want het is inmiddels 01:00 uur. Gauw wat foto's erbij voegen en dan slapen. Tot in de bergen. Volgende stop is Bac Ha.

Doei.

• 28 September 2016 - 20:33

Ruth:

Klinkt heerlijk! Goed blijven drinken dus met die warmte... De foto's zitten er trouwens niet bij, was je in slaap gevallen? Veel plezier daar! Groetjes uit Alkmaar... X

• 28 September 2016 - 20:46

Els:

Prachtfoto's, wat een andere wereld!! Zo te zien heerlijk gesmikkeld in dat restaurant, soort wok Fokko??!!, haha!!! Wat doe jij, Janneke, je best om ons óók mee te laten genieten van alles wat jullie zien, smaakt naar... om er ook eens heen te gaan!! Liefs, Els, trouwens: hopelijk dus niet veel last gehad van jetlag?

• 28 September 2016 - 23:29

Julia:

Hallo Wil en de rest. Als ik dit zo lees is het maar goed dat we zoveel hebben getraind in Beekbergen

• 29 September 2016 - 20:53

Tonnie:

Hallo allemaal, fijn om te lezen dat jullie genieten.
    De foto's zien er veelbelovend uit.
    Janneke leuk om je verslag te lezen.
    Veel plezier met elkaar en geniet ervan.
    Groetjes van Ruud en mij.

• 30 September 2016 - 15:13

Corrie Kraaijeveld:

Hallo allemaal leuk om de verslagen te lezen en dat jullie al een hoop
    hebben gezien en ondernomen leuk Groetjes Corrie