Dag 6 Hanoi - nachttrein Lao Cai do. 29-9 - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Dag 6 Hanoi - nachttrein Lao Cai do. 29-9 - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Dag 6 Hanoi - nachttrein Lao Cai do. 29-9

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

30 September 2016 | Vietnam, Lào Cai

Heerlijk iets uitgeslapen. Kwart voor 8 zaten we aan het ontbijt en een uurtje later liepen we weer op straat. Hot, hot, hot. Gevoels temperatuur 41 gr. Koen, tijdens onze vrije dagen nemen we geen busje, lopend zie je veel meer. Maar als we weggaan hebben we een aircobusje hoor, heerlijk, totdat de deur weer open gaat.

Gewandeld naar het Hoan Kiem meer met zijn rode brug dat naar een eilandje liep met een tempel erop. Entree 1,20 niet veel, maar het was ook niet veel. We hebben het gezien en daar blijft het bij. Wel een mooi uitzicht over het meer naar het Schildpadeiland. Ria de schilpad van goud gevonden, stond achter glas. Heeeel groot.

Bij een leuke koffebar aan het meer, heerlijke ijskoffie gedronken. Daarna langs het meer gelopen richting St. Joseph's Cathedral. Deze dateert uit het Franse koloniale tijdperk. Er worden dageljks nog 2 missen gehouden. Jammer we konden er niet in.

Ondertussen was het weer lunchtijd en kwamen we een bakery tegen, lekker broodje tonijn met gesmolten kaas, mmm.

Dennis onderweg nog een Super Dry rugtas gekocht en het was ook nog een echte. 18 euro, normaal over de 100. Bof hij even, hij had hem nodig voor de dagen in Bac Ha.

Alle koopjes in het hotel gebracht en daarna nog even naar de Dongmarket. Soort fakemarket. Het is een heel groot gebouw met 3 verdiepingen, we stapten binnen en je kon er nauwelijks lopen. Alles stond vol met schoenen, kleding etc. Stapels hoog en breed. Het was er zo benauwd dat we er gauw aan de achterkant zijn uitgegaan. Hier zou je zeker het lootje leggen.

Terug naar het hotel, koffie en om 18.00 uur uitgecheckt. Op naar Burger King. Daar rustig gegeten en nog een rondje gelopen. In het hotel gewacht op de chauffeur die ons naar het treinstation bracht om 20.30 uur

Om 21.00 uur mochten we op het perron dat er niet was, je liep over de sporen naar je trein. De trein vertrok klokslag 21.40 uur naar Lao Cai.
Wat ze met deluxe noemen weet ik niet, zeker de flesjes water met rijstcracker. We hebben redelijk geslapen, ondanks de harde bedden en het heen en weer geschud.

• 30 September 2016 - 18:04

Sanny Boer:

Wat een drukke gezellige boel daar....veel plezier nog met je verdere vakantie.
    Groetjes Sanny

• 30 September 2016 - 20:40

Ruth:

Ziet er mooi uit. Toch leuk al die Hello Kitty tasjes....