Dag 17 Ho Chi Minh excursie door de stad. 10-10 - Reisverslag uit Cái Bè, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Dag 17 Ho Chi Minh excursie door de stad. 10-10 - Reisverslag uit Cái Bè, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Dag 17 Ho Chi Minh excursie door de stad. 10-10

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

11 Oktober 2016 | Vietnam, Cái Bè

Op dit moment zit ik op de veranda van de Mekong Lodge te schrijven. Even kijken hoe ver ik kom, want om 12:00 uur is de lunch.
Gisterenavond er niet aan toe gekomen. Grote reistas weer inpakken en een reistasje voor in de Mekong Delta.

Maandag 10 oktober:
Om 8: 30 uur gaan we met Ly een city-toer doen.
Het centrum van Ho Chi Minh City is boeiend mede ook door de historisch gebouwen uit de Franse koloniale tijd. We rijden eerst naar de Notre Dame Kathedraal, met zijn tweevierkante torens van 40 meter hoog. Het is een van de eerste katholieke kathedralen in Saigon (HCMC). De buitenkant is mooier dan de binnenkant, dat is erg saai

Moet stoppen lunch time

We hebben olifantvis gegeten, was lekker.

Aan de overkant van de Notre Dame staat het oude postkantoor, het is nog steeds in gebruik, maar zeer toeristies geworden met souveniers winkeltjes. Jammer.

Met het busje naar de Reunifiction Palace, daar binnen raakten we Wil kwijt, maar gelukkig weer gevonden, pff.
Dit is het voormalig presidentiele paleis, dit historische gebouw werd in de oorlog gebombardeerd en later (1962-1966) opnieuw opgebouwd. Het is een heel ander paleis geworden. Het interieur is grotendeels ongewijzigd en met hoge en brede gangen die uitkomen op lobby's en zalen. In de kelder is een bunker en militaire operaties centrum, met radiozenders en kaarten.

Weer verder naar het oorlogsmuseum. Indrukwekkend en verschrikkelijk tegelijk. Wat een ellende. De foto's toonden afgrijzelijke beelden. We zijn er gauw doorheen gelopen.

Toen naar China Town, daar zijn we doorheen gereden, zo druk. Hutje mutje.

Ly vroeg aan ons of we nog iets wilden zien, op ons programma, na de Mekong Delta, hadden we een Hindoestaanse Tempel staan. Daar zijn we toen naar toegereden, scheelde ons weer een lange wandeling.
Daar aangekomen viel het tegen, altaar en de figuren waren mooi, maar het was er smerig, aan de zijkant stonden ze te koken voor de offers en alle viezigheid lag op de grond verspreid. De naam van de tempel is: Mariamman Tempel.

Sorry maar ik ga weer stoppen, om twee uur gaan we fietsen, niet de route die ze normaal doen, daar is het te glad, geregend. Tot straks maar weer.

Nou dit was gauw bekeken, een en al glibberigheid, je zat stijf op je fiets. Wil en ik zijn teruggekeerd. Over twee uur komen ze terug, dan komen ze met een bootje van de overkant vandaan en waarschijnlijk de fietsen op de boot.

Waar was ik gebleven.
Bij een restaurantje werden we afgezet voor de lunch. Weer lekker.
Daarna nog even naar het Opera House, Town Hall en Rex hotel, waar tijdens de oorlog de Amerikanen hun basis hadden. Alle drie alleen aan de buitenkant gezien.

Weer terug naar het hotel, het was inmiddels 3 uur geworden. Wil ging nog even terug naar de shoppingmall, waar we gisteren waren, om een foto van een monchichi beestje te maken. Lijkt op een egel. Het was heel makkelijk te vinden, bij het hotel links af en een stukje doorlopen dan aan de linkerkant. Hoe ze gelopen is is ons een raadsel, ze kwam ook aan de achterkant binnen, goede kant eruitgegaan en tever doorgelopen, onderweg heeft ze de weg terug moeten vragen. Je kan ze toch ook niet alleen laten. Haha.
Fokko en Dennis zijn gaan zwemmen. Even alle zweet eraf. De vochtigheid is 100%, bewolkt en maar 28 gr.

Dit was het dan weer. Even foto's bijvoegen en misschien aan het verslag van vandaag beginnen.
De foto's willen niet weg, trage wifi. Die houden jullie nog tegoed.

Groetjes weer van ons allen.

• 12 Oktober 2016 - 10:23

Marijke:

Wat een bijzondere, mooie en leuke foto's allemaal! Vietnam is een uniek land!
    Wat hebben jullie veel nieuwe indrukken te verwerken...daar kunnen jullie voorlopig nog wel even van nagenieten!
    Ook uitgebreide verslagen erbij: interessant en leuk hoor!
    'k Heb ze allemaal met plezier gelezen!
    Geniet nog even de laatste dagen en alvast een voorspoedige reis terug!