De reis naar Engeland - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Janneke - WaarBenJij.nu De reis naar Engeland - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Janneke - WaarBenJij.nu

De reis naar Engeland

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

22 Juni 2022 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Vanmorgen vroeg opgestaan, want de taxi kwam ons om 05:15 uur ophalen. De Bolderman bus was mooi op tijd en we reden om 05:55 uur weg met een volle bus gelijk door naar Zeeland in Noord-Brabant, bij Uden.

Na een kopje koffie/thee vertrekken we om 08:30 uit Zeeland met 48 personen en hopen vanavond om 20:00 uur (lokale tijd, 1 uur vroeger) in het Park Inn bv Radisson Hotel in Birmingham Walsall te zijn. Nu rijden we naar Duinkerke via Antwerpen en Gent daar hebben we een half uur plaspauze. Van Zeeland naar Duinkerke is het 120 km. De boot vertrekt om 14:00 uur naar Cover en duurt 2 uur. Via het oosten van Londen rijden we naar Birmingham waar onze eerste overnachting is. Dat is 360 km. In het noord westen van Londen nog even gestopt voor een pauze in Piekenfield. Even de benen strekken. Nu door karren naar het hotel, waar we later dan gedacht aankomen. Vertraging bij de boot met lossen en in het verkeer. Veel files op de ringweg van Londen. Deze ring is 156 km lang. De ring van Berlijn is de grootste, die is 196 km.

Om 20:40 uur waren we eindelijk in het hotel. Gelijk door naar het restaurant. Er was een keuze menu van voor-, hoofd en nagerecht. Ik had soep,beef lasagne en aardbeien cake gebakje als toetje. Toetjes zoals bij ons kennen ze niet. Daarna naar onze kamer en slapen. Wat waren we gaar.

Onze chauffeur heet Sunder.