Dag 18 Cai Be - Mekong Delta 11-10 - Reisverslag uit Cái Bè, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Dag 18 Cai Be - Mekong Delta 11-10 - Reisverslag uit Cái Bè, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Dag 18 Cai Be - Mekong Delta 11-10

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

11 Oktober 2016 | Vietnam, Cái Bè

Mette is vandaag 6 jaar geworden. Dochtertje van Ruth en Ruud. Gefeliciteerd Mette van ons allen.

Om 8 uur werden we weer opgehaald door onze chauffeur en naar Cai Be gereden. Dit ritje duurde 2,5 uur. Daar op een bootje met plastic stoeltjes gestapt en naar een eilandje gevaren waar onze lodge was. Het is een mooie lodge met veel bloemen en goede kamers, buiten is de badkamer, overdekt met zeil.

12.00 uur lunch en om 14.00 uur fietsen. We gingen met gids Nam en nog 4 mensen. Wil en ik hebben afgehaakt, te glibberig. Daardoor kon ik het verslag van gisteren afmaken. Om 16.00 uur hebben we de mannen op staan wachten. Ze kwamen overgevaren met het mekong lodge bootje + fietsen. Onderweg hebben ze een dorpje aangedaan en kregen ze een dans show over het dagelijkse leven met lokaal fruit erbij. Ze waren bijna bij de boot toen het begon te onweren en te plensen. De meisjes van de lodges stonden ze al op te wachten met een paraplu's. In het "restaurant" thee gedronken. Geen waterkoker op de kamer. Nu ,tijdens de regenbui, zitten we op de veranda. Het is erg klammig. Straks om 18.30 uur krijgen we kookles. Ben benieuwd.

Tot straks maar weer.

De kookles was leuk. We hebben springrolls (Vietnamese loempia's) gemaakt en andere liflafjes. Bij het diner kregen we het gepresenteerd.

We zitten met ons allen op de veranda. De kikkers en krekels geven een concert. Het is klammig en nog 26 gr.
De klamboe's hebben ze over onze bedden opgehangen. Zo naar binnen, anders worden we lek gestoken.

Morgen varen over de Mekong, drijvende markt bezoeken, uitchecken en met het bootje naar het vaste land. Dan rijden we weer terug naar Ho Chi Minh City.

• 11 Oktober 2016 - 16:58

Ria:

Dat was weer een geweldig mooie dag met ook nog lekkere activiteiten! Houden ons aaanbevolen voor het recept van de springrolls...
    Groetjes, Ria

• 12 Oktober 2016 - 15:56

Ruth:

Bedankt voor de felicitaties! Mette heeft een fijne verjaardag gehad!