Voorbereiding - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Janneke - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Janneke - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

08 Juni 2016 | Nederland, Papendrecht

Hallo allemaal,

Fokko, Dennis, Wil en mijn persoontje gaan weer gezamelijk op vakantie.
Ik zal jullie weer op de hoogte houden van onze reis. Hopelijk lukt het nu wel.

Vorig jaar met de voorbereiding begonnen om uit te zoeken waar we in 2016 naar toe zullen gaan.
We kwamen op twee landen uit.
In september 2015 zijn Fokko en ik nog naar een informatieochtend geweest bij VanVerre in Monnickendam. Daar veel info opgedaan.
In januari naar de vakantiebeurs geweest en daar ook informatie opgedaan en folders meegenomen over Japan en Vietnam. Uiteindelijk is het Vietnam geworden.
Toen bij ons vertrouwde reisbureau VanVerre, offerte aangevraagd. Na verschillende malen heen en weer ge-emaild te hebben, kwamen we bij de juiste reis uit.

We vliegen met Singapore airlines met een tussenstop in Singapore. Daarna vliegen we naar Hanoi, waar onze reis begint.

Verder doen we aan: Halong Bay, waar we gaan varen en één nachtje op de boot blijven slapen.
Met de nachttrein naar Lao Cai en per busje naar Bac Ha (bergdorpen).
Weer terug in Hanoi stappen we op het vliegtuig naar Hue.
Vervolgens naar Danang, Hoi An en als laatste Ho Chi Minh City.
Daar gaan we nog de Mekong Delta op per bootje en overnachten we op een eilandje.

Nu rest ons nog alleen om naar de Vietnamese Ambassade in Den Haag te gaan voor het aanvragen van een visum, dit doen we in augustus.

Hopelijk is het volgende bericht vanuit Hanoi.

Groetjes van ons allen, we hebben er reuze zin in.

Janneke