Dag 13 Hue - Hoi An do 6 okt. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Dag 13 Hue - Hoi An do 6 okt. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Dag 13 Hue - Hoi An do 6 okt.

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

07 Oktober 2016 | Vietnam, Hoi An

Goodmorning,

Het is nu 7.45 uur en ik hoop voor het ontbijt nog wat te schrijven over gisteren.

We stonden op de chauffeur te wachten, die ons vandaag naar Hoi An brengt. De regen viel weer met bakken, maar wij zitten droog. Het is goed voor de planten en de stof.. Hanoi heeft het harder nodig, daar is zoveel stof, geen wonder dat ze met mondkapjes lopen. Buiten eten is dan ook niet te doen.

Op weg naar Danang gaan we over de Hai Van Pass oftewel Wolkenpas en terecht, de wolken hangen om de bergen heen. Prachtig gezicht. Maar het is wel nevelig en dat is jammer. We reden slingerend naar boven. Wat een mooi uitzicht over de Chinese Zee.
Gestopt bij de Dragon Bridge, deze is in het weekend verlicht en spuugt vuur. Hij is 666 mtr lang.

Door naar het Solar Centre. (Kennis van Bertie en Henk). Het was even zoeken maar de chauffeur had het uiteindelijk gevonden.
Zij verspreiden milieu vriendelijke kookovens en schone energie apparaten onder de bevolking van Vietnam. Ze worden daar gemaakt door Vietnamese werkers waarvan sommigen gehandicapt zijn. Ze maakten zoveel lawaai dat Dennis vroeg, "gebruiken ze geen oordopjes". Nee, want ze zijn doof. We kregen een rondleiding en daarna naar boven, onder een glas water, moringa thee (medisch) en fruit hebben we nog twee uur zitten babbelen. Hans en Bick vonden het reuze leuk dat we hun werkplaats kwamen bezoeken.

Fokko klopt aan de deur we gaan even ontbijten en vanmiddag of vanavond ga ik verder. Tot dan

Ik zit nu bij het zwembad, we zijn even wezen fietsen en houden nu siesta. Wil, Fokko en Dennis zijn aan het zwemmen.

Waar was ik gebleven:
Nadat we bij Hans zijn geweest, reden we naar de Marble Mountain. Eerst een marmer winkel bezocht waar ze al dat moois verkopen. Beelden van een paar cm tot misschien wel 5 mtr als het niet groter is. Met de lift zijn we de berg opgegaan, wat een uitzicht, over stad en zee. Eventjes daar gelopen en een tempel bezocht.

Om 16:00 uur weer richting Hoi An.Daar kwamen we om 16:40 uur aan. Mooie homestay, heel gezellig met 's avonds lichtjes in de bomen. Mooie kamers. Na koffie op de veranda kregen we om 19.00 uur een diner aangeboden. Weer zo lekker. Ter afsluiting weer koffie op de veranda en lagen we om 22:00 uur op bed. Wilde toen nog wat aan het reisverslag doen, maar de oogjes vielen dicht. Dus nu bij het zwembad, in de schaduw met af en toe een klein briesje, de achterstand inhalen.

Dit was het weer voor deze dag ( 6 okt).

Wi iedereen die een reactie heeft geschreven weer bedanken, het is heel leuk om dit lezen.

• 07 Oktober 2016 - 13:17

Tjepko En Rita Faber:

Bedankt voor het weer mee laten genieten van jullie reisavontuur.
    Hier in Heiloo is de temp.behoorlijk lager, de dikkere jassen komen zo
    langzamerhand in beeld.
    Gisteravond op de fiets naar de Grote Kerk in Alkmaar voor het 8 oktoberconcert, zelfs handschoenen aan, maar vandaag schijnt toch ook weer de zon! Jeetje Wil, je bent sportief bezig met regelmatig zwemmen, is vast verkwikkend na een intensieve dag onder weg zijn.
    Foto, s van de maaltijden zien er prima uit,.Het zal straks weer tegenvallen voor jullie dames om weer zelf elke dag achter het fornuis te moeten staan, voorals nog geniet er nu van!
    Groeten aan allen en een dikke kus voor Wil van Rita