Dag 15 Hoi An naar Ho Chi Minh City za 8-10 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Dag 15 Hoi An naar Ho Chi Minh City za 8-10 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Dag 15 Hoi An naar Ho Chi Minh City za 8-10

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

08 Oktober 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Voordat we naar Ho Chi Minh vertrekken even nog een klein verslag.

Koen als we in HCMC zijn zullen we zeker even googlen naar dat restaurant. Bedankt voor de tip. Wat de hotels en homestays betreft dat was allemaal al uitgestippeld. Heel de reis trouwens.

Nog even over de Japanse brug, deze wordt herinnert aan het rijke handelsverleden van Hanoi. Hij werd in 1596 door de Japanse handelsgemeenschap gebouwd als verbinding met de Chinese wijk in het oosten van de stad.

In de oude wijk staan veel houten gemeenschaphuizen en traditionele huizen.

We hebben weer lekker geslapen, uitgerust aan het ontbijt.
De tassen weer inpakken, tussen door nog koffie.
Wil zit op de veranda te lezen, 's avonds lukt haar dat niet, want dan vallen de oogjes dicht. We liggen vroeg op bed.
Het is hier zo lekker rustig, jammer dat we verder moeten.

Om 10.30 uur komt de chauffeur ons weer ophalen en worden we naar Danang airport gereden. Toen we vanuit Hanoi kwamen landen we niet op Danang Airport maar op Hue Airport.

Ga weer stoppen, Dennis roept KOFFIE!!!!

Tot in Ho Chi Minh

Het is 20.00 uur en met een kopje thee zit ik weer achter mijn tablet.

We zijn om 14.00 uur in Ho Chi Minh City aangekomen met een Cambodjaans vliegtuig. Daar stond de chauffeur weer op ons te wachten. Wat een drukte met al die taxi's. Om 15.00 uur waren we eindelijk door alle verkeersdrukte heen bij het May Hotel aangekomen. Het zijn zwermen, letterljk, van fietsers, motoren, cyclos en andere voertuigen. De stad telt ong. 8 miljoen inwoners.

Op de hoek van de straat gegeten, Wil had een hotdog bestelt, krijgt ze, op een plank geserveerd, een groot stuk stokbrood opengesneden met bbq-saus hotdog erin en sla met gebakken ei erboven op. Fokko en ik hadden chicken tandoori. Maar niet zoals wij gewend zijn. Dit was een stuk kippendij met bot en 3 verschillende kleuren gegrilde paprika. Dennis had heerlijke franse frietjes met strooikaas.

Nog even gewandeld en toen weer terug naar ons hotel.

• 08 Oktober 2016 - 22:00

Els:

Zo globetrotters, wat een gave foto's zeg, het eten zag er heerlijk uit, friet is over de hele wereld lekker, de kip met paprika zag er ook goed uit. Wij hebben trouwens op de Veluwe hert gegeten! Heerlijk!!! Ook die schoenenfoto, geweldig!!! Beleef maar lekker door, hoe meer hoe beter. Pak je rust, maar dat doen jullie wel!
    Liefs, Els

• 10 Oktober 2016 - 20:17

Bertie:

Daar ben ik dan Janneke, je vroeg Wil mij te tippen om te reageren. Voila!!
    Ik denk dat jullie een fantastische reis hebben, ik was heel benieuwd hoe het bij Hans zou gaan, want jullie kennen hem niet. Toch werd het gelukkig een goed bezoek.Blij met zijn hagelslag etc?
    Ik zag net een foto met mooie schoenen, hebben ze Henk zijn maat ook? Grapje hoor.
    Het is in Nederland koud, de kachel brandt en het winterdekbed ligt weer op bed.Genieten jullie nog maar even van de warmte. Nog een hele fijne week ( de kop is er al weer af) en een veilige terug reis. Allen een dikke knuffel.