Dag 10 Hanoi - Vlucht naar Hue. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Dag 10 Hanoi - Vlucht naar Hue. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Dag 10 Hanoi - Vlucht naar Hue.

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

04 Oktober 2016 | Vietnam, Hanoi

Hallo Nederland,

Ik heb bij dag 9 de foto's toegevoegd.

Om 4.40 uur aangekomen op het treinstation in Hanoi, de chauffeur stond ons al op te wachten. De straten waren schoon en leeg, zonder goederen, brommers, scooters en viezigheid. De straten kregen gelijk een ander aanzicht. De mensen staan hier vroeg op. Het was om deze tijd al druk op de markt zagen we onderweg en ze gaan vroeger naar bed. In het hotel aangekomen zijn we gelijk het bed weer ingedoken, dat was wel lekker. 7.30 uur zaten we weer aan het ontbijt. Tassen herpakt, want we hadden naar Bac Ha alleen een kleiner tasje mee en dat moest weer in de grote reistas.

Om 12.00 uur uitgecheckt en ergens een stokbroodje tonijn gegeten. 175.000 VND = 7 euro met ons viertjes met drinken erbij. Ga eens bij V&D een broodje kopen met drinken, dan ben je dat al voor een persoon kwijt. De prijzen verschillen enorm met waar je gaat eten. In een "beter" restarant of cafeetje. Nog even gelopen en toen in het hotel gewacht op de chauffeur. Daar was het koeler dan die warmte op straat.

Om 14.15 uur kwam hij ons ophalen en reed ons naar het vliegveld. De vlucht was om 16.30 uur en we kwamen om 17.40 uur op het vliegveld in Danang aan. Daar stond weer een andere chauffeur te wachten en waren we na ong. 45 min in Hue.
We reden de oprit op van het Villa Hotel. Wat een hotel, mooie entree en super kamers, het was een wauw-effect. Zelfs een balkon. In de beschrijving staat een kleinschalig hotel en dat klopt wel als je de andere hotels hier ziet. Die zijn helemaal groter dan groot. Maar dit is voor ons oke. Zo hebben we het nog niet gehad. We zitten niet in het centrum, misschien jammer of toch niet. Het is hier rustiger met het verkeer.

's Avonds naar het restaurant Jalapeno, westers restaurant, gevonden via Tripadvisor. Super lekker gegeten, Dennis en Fokko hadden borritos, Wil pizza en ik fried rice with beef. De bediening was heel gezellig en we hebben enorm gelachen. Het waren leuke, gezellige vrolijke meisjes en Dennis wilde er een meenemen in de koffer, maar ze had al een vriend. Haha. Ze zei dat hij niet zo knap was, want anders kijk iedereen naar hem. Ze wilde hem voor zichzelf hebben.
Het restaurant ligt in het uitgaanscentrum, Wil zei dat het in 2008 nog niet zo was. Op straat verkopen ze ook drugs. Nog even langs de Parfume river gelopen, mooi in het donker. Terug weer naar het hotel, we waren allemaal opgebrand.