Dag 9 Bac-Ha /Lao Cai en de nachttrein naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Dag 9 Bac-Ha /Lao Cai en de nachttrein naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Dag 9 Bac-Ha /Lao Cai en de nachttrein naar Hanoi

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 Oktober 2016 | Vietnam, Hanoi

Toch nog een verslag vanuit het hotel in Hanoi ma 3-10

Zondag 2-10
Om 7.45 uur ontbijt, het was iets meer dan gisteren omdat er een grote groep was aangekomen. We hadden nu jus erbij. Tijdens het eten kwamen de mensen uit de bergen voorbij gewandeld met hun vee en groenten etc. Wil ging gauw haar videocamera halen en ik mijn camera. Het was een heel leuk gezicht, de vrouwen en meisjes waren weer gekleed in hun kleurrijke kleding. De mannen in het zwart. De vrouwen trokken de ossen en hadden de manden met groente/fruit/kippen of hun kind op de rug. Of brommers met manden met kippen/eenden/hondjes etc. Toen wij zo stonden te kijken hoorden we aan de overkant bij een restaurant het gekrijs van een biggetje. Hij werd op de stoep, met de kop over de rand, vastgehouden en schoon gespoten met water. Wij dachten dat hij gewassen werd voor de verkoop op de markt, toen ik hem zo zag liggen dacht ik aan het ergste en dat werd bewaarheid. Er kwam een groot mes te voorschijn. Dan weet je het wel. We hebben verder niet meer gekeken maar het gekrijs ging door merg en been, totdat het stil werd. Hier weten ze niet beter, maar je zou op slag vegetarier worden. Hoe ze hier met dieren omgaan.......

Om 8:30 uur met Diamant naar het kasteel van King H'mong. Hier hebben ze een ander begrip voor kasteel, zoiets als een landhuis. Het was heel oud en niet onderhouden. Jammer want het was een mooi pand. Het was nu een "museum".
Verder gelopen naar de zondagsmarkt. Zoiets als gisteren, maar dan in het dorp zelf. Toch had het gisteren in Can Cau een leukere sfeer. Het was ergens buitenaf met de mooie omgeving erom heen, veel landelijker. Hier was het gewoon een markt.

Om 12:00 uur uitgecheckt en gaan lunchen aan de overkant van het hotel. Niet bij dat van het biggetje. No way.
Wil had springrolls, dennis noedelsoep en Fokko en ik bananenpancake.

Het is 13.00 uur en we rijden richting Lao Cai. Onderweg een tuincentrum en een theeplantage aangedaan. In het tuincentrum hadden ze kassen vol orchideen, jammer uitgebloeid. Wel een mooi veld met lavendel waarin de chinesen elkaar stonden te fotograferen. De rest was dor.

In Lao Cai kwamen we om 16:00 uur aan. De tassen in een restaurant laten staan, Diamant bleef erbij, waar we aan het einde van de middag ook gingen dineren. Het treinstation was ernaast, daar na toe gelopen en alvast bij licht foto's/film genomen en koffie gedronken en een klein ommetje gemaakt.

20.00 uur zijn we naar de trein gelopen, over allerlei sporen en namen we afscheid van Diamant.

Dat was het weer zo'n beetje. We zijn als in een blok in slaap gevallen.
De trein vertrok om 20:35 uur en we kwamen om 04:40 uur aan in Hanoi.

Zo nu ga ik stoppen, morgen plaats ik er foto's bij. Nu is het bijna tijd om uit te checken. We hadden een kamer (tot 12:00 uur) om even te slapen en te douchen. Dat is wel fijn.

Groetjes weer van ons uit een warm Hanoi.

• 03 Oktober 2016 - 14:58

Ria Heijkamp:

Dag Janneke, Wil, Fokko en Dennis,
    Zo, wij zijn vandaag weer thuis gekomen. Wij zijn een paar dagen weg geweest naar Apeldoorn en daarbij kon ik geen gebruik maken van een computer. Wel de tablet mee, maar die had thuis al verbindingsproblemen en kon ik dus geen mails versturen. Peter heeft het met het tablet weer in orde gekregen.

Janneke, wat een kleurrijk verslag heb je geschreven. Wij maken jullie reis op deze manier ook een beetje mee! Geweldig hoor. We hopen dat jullie vandaag een goede vlucht hebben gehad naar de voormalige keizerlijke stad Hue. Wij kijken uit naar je volgende verslag over deze historische stad en zijn omgeving.
    Groetjes, Ria