Dag 8 Bac Ha - Can Cau 1-10 - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Dag 8 Bac Ha - Can Cau 1-10 - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Dag 8 Bac Ha - Can Cau 1-10

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

01 Oktober 2016 | Vietnam, Bắc Hà

Hallo allemaal,

Vanochtend regende het een heeeel klein beetje en het was 19 gr. later werd het 24 gr. Wat een verademing met dat van Hanoi. Dit kan je goed uithouden. Het was wel bewolkt en af en toe kwam de zon door.

Na het ontbijt van 7:15 uur, wat niet veel voorstelde, stokbroodje ( wel lekker vers) en jam of scrambled eggs. Koffie of thee.

Werden we om 8:30 uur opgehaald door "Diamant" onze jonge, iets slome gids. Maar wel een lieve knul.
We reden naar Can Cau, waar we een markt bezochten. Onderweg prachtige uitzichten in het dal, de slangen bochten bracht ons steeds hoger en hoger. Can Cau is een klein dorpje in de valley, dicht bij de grens van China. Zelfs de chinezen komen hier handel drijven. Er wordt hier handel gedreven in: ossen, geiten, ganzen, biggetjes, kippen en puppies. We liepen dwars door alles heen. Uitkijkend voor de poep.
Maar wat een kleurrijke markt. De mensen van de Bloemen H'mong, de Zwarte Zao en de Phu La zagen er fantastisch uit. Je bleef maar foto's schieten en de andere waren aan het filmen. Er waren ook prachtige kleurrijke stoffen, tasjes, lopertjes etc. Ria jij had hier je slag wel kunnen slaan. Wil heeft een boekenlegger en tijgerbalsem gekocht. Na een lange tijd weer terug gereden naar Bac Ha voor de lunch. Het "warme" eten in Vietnam is heel goed. De gids/chauffeur bracht ons weer naar het hotel om even te rusten voordat hij ons om 15:00 uur weer kwam ophalen voor een wandeling door het kleine dorpje Ban Pho waar de Bloemen H'mong wonen. Het is erg armoedig in onze ogen. De mensen verbouwen daar groente, mais en hebben fruitbomen. Van de mais maken ze wijn. Hele sterke. Je voelde het branden, ik heb maar een nipje genomen en dat was al erg genoeg. Na een poos weer terug gereden naar het hotel en zijn we gelijk Bac Ha weer ingegaan, even langs de markt, maar die waren al aan het opruimen. Pizza gegeten in een restaurant dat ook aanbevolen werd door Lonely Planet.

Koffie op de kamer, douchen, verslag schrijven en naar bed.

Morgen weer een vermoeiende dag. Na het ontbijt naar de kleurrijke markt in Bac Ha en naar een oud "kasteel" van H'mong King.

's Avonds weer de nachttrein naar Hanoi.
Ontbijten daar in het hotel wat we eerder hadden, daar staan ook onze reistassen. We hebben een kamer tot 12:00 uur om even bij te komen van de trein reis. Daarna door naar het vliegveld. Het vliegtuig vertrekt om 16:30 en komt om 17:45 uur in Hue aan. Daar vandaan komt het volgende verslag.

Groetjes weer van ons allen.

• 01 Oktober 2016 - 23:52

Peter En Marjo:

Hoi vakantiegangers.

Wat genieten jullie en wat een mooie foto's.
    Prachtige Natuur en cultuur.
    Jullie komen zeker ogen en oren te kort.
    Geniet er van.

Groetjes Peter en Marjo