Dag 7 Bac Ha vr. 30-9 - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Dag 7 Bac Ha vr. 30-9 - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Dag 7 Bac Ha vr. 30-9

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

30 September 2016 | Vietnam, Bắc Hà

Henk, van ons allen van harte gefeliciteerd met je 70 ste verjaardag. Bertie ook met haar mannetje. Fijne en gezellige dag.

Om half 6 's morgens kwam de nachttrein aan in Lao Cai. De gids "Diamant" stond al klaar en bracht ons naar een lokaal tentje om te ontbijten. Stokbrood met omelet en jam.

Nog even bij de Chinese grens wezen kijkent, lag aan de overkant van de Rode rivier. Via een brug over het water kwam je zo China binnen. Lao Cai ligt er tegenaan. Er werken daar veel Vietnamen.

Onderweg een dorpje aangedaan, het was er vrij rustig. Paar mensen gezien, veel honden, kippen en ossen. Nog een schooltje bezocht waar de kleuters een liedje voor ons zongen. Heel leuk. Na een wandeling van ong. 1 uur, in een soort roeiboot gestapt die ons na 10 min. varen aan de andere kant van de rivier afzette. Weer een stukje lopen en daar weer in een lokaal tentje geluncht. Het was van een familie, vader, moeder en een jongetje van 5 en een meisje van1. Het jongetje kwam steeds bij ons zitten met zijn autootje. Wij maar toettoet en broembroem, hij nam het zo over. Leuk hoor.
De moeder kon heerlijk koken en nog uitgebreid ook, we hebben er van genoten.

Om ong. 12.30 uur aangekomen in Bac Ha. Mooie hotel kamer. Tot nu toe niet te klagen. Alleen de douche in ons eerste hotel was het water koud en de kranen verkalkt. Hier in Sao Mai Hotel heb ik mijn eerste warme douche gehad, zelfs op het schip was het water koud.

Op bed zat ik in mijn schrift het een en ander op te schrijven en mijn ogen vielen dicht, van Wil ook. We hebben, de mannen op hun kamer en wij van 13.00 - 16.00 uur geslapen, waren we aan toe.
Daarna koffie op de kamer en voor het donker werd even Bac Ha in. Wat is het hier rustig in verhouding met Hanoi. Het is stil zonder dat getoeter van de scooters en brommertjes. Hier hoor je het ook wel, maar dit is geen grote stad. Spaghetti gegeten, koffie op de kamer, douchen, verslag schrijven en naar bed. Het was een lange dag voor ons.

Bedankt voor de reacties, leuk hoor.

• 30 September 2016 - 18:56

Julia:

Nou ik zou eerder jou bedanken voor die prachtige verslagen . Geniet ervan met z'n allen . Wil jij ook foto's maken hoor

• 30 September 2016 - 20:46

Ruth:

Grappig die luxe! Anders dan wat wij gewend zijn... Maar gelukkig wel een privé coupé. Mooi om te zien dat het er niet stikt van de toeristen. Het lijkt wel of jullie de enigen zijn!
    Hier is het nu ook lekker weekend! Lekker relaxen. De herfst is hier begonnen hoor!

• 30 September 2016 - 22:14

Els:

Hoi allemaal, speciaal Janneke: zo leuk en informatief als jij je reisverslagen maakt: je kunt zo een Vietnam-reisgids schrijven!!!
    Hopelijk trekken jullie die hitte nog een tijdje! Hier is het nog best lekker, maar wordt het wel frisser, ik stond vanavond rond 21 uur naar Vincents vrijdagavondvoetbal te kijken, had geen sokken aan: brrrr. Genieten jullie gezellig met elkaar, gaan wij intussen bomen tellen en ff naar de hertjes kijken! Liefs, Els

• 30 September 2016 - 22:39

Joekie:

Wat een leuke verslagen van de reis. Nou, je kunt zeker zo een reisgids schrijven hoor Janneke.
    Jullie hebben al veel gezien van dat mooie land. Geniet er maar van en die warmte... veel drinken maar!
    Het is genieten voor ons om jullie zo te mogen volgen in Vietnam.
    Liefs Joekie